3 Ağustos 2010 Salı

TAHİNLİ PATLICAN SALATASI

Herkese merhabalar. Bu haftaya patlıcan ile başlamışken biraz daha patlıcanla devam edelim dedim:) Patlıcan salatasını çok severim. Hele de yerken burnuma o köz kokusu gelecek:) Ama sizlere vereceğim bu tarif klasik patlıcan salatası tarifi değil. Bence bir misafiriniz geleceği zaman, değişik tatlar denemeyi de seviyorlarsa bunu mutlaka yapın derim:)

Malzemeler;
  • 3 adet orta boy patlıcan
  • 2-3 yemek kaşığı tahin
  • 1 diş sarımsak
  • 2-3 yemek kaşığı yoğurt
  • 1-2 tatlı kaşığı limon suyu
  • Tuz


Yapılışı;
  • Öncelikle patlıcanları 3-4 yerinden çatalla ile delip közleme tabağınızın üzerine koyun. Közleme tabağınız yok ise bu işlemi yüksek ateşte de patlıcanları zaman zaman çevirerek yapabilirsiniz. Bazı arkadaşlarımdan patlıcanları alüminyum folyoya sarıp fırında da yaptıklarını duymuştum ama bunun hakkında çok detaylı bilgim yok. Ama kesinlikle hem ocağın batmaması hem de rahat bir şekilde patlıcan, biber v.s. közlemek istiyorsanız bir delikli közleme tabağı edinin derim.
  • Patlıcanların heryerini iyice yumuşacık olana kadar döndürerek közledikten sonra teker teker kesme tahtasının üstüne alıp boylamasına kesin.
  • İçini bir tatlı kaşağı yardımı ile açıp bir kaç çay kaşığı limon suyu gezdirin.
  • Tatlı kaşığı yardımı ile közlenmiş patlıcanın iç kısmının tamamını çıkarın ve doğrayın.
  • İçine damak tadınıza göre tahini yavaş yavaş ekleyip karıştırın.
  • Yoğurdu ilave edip karıştırmaya devam edin.
  • Ezilmiş sarımsağı ve bir tutam tuzu da ekledikten sonra servis tabağına alabilirsiniz.
Afiyet olsun...

8 yorum:

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.bencede denenebilir .patlıcanlı her türlü tarifi severim.ellerinize sağlık.sevgiler.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Tümay'ım harikaa.patlıcan nasıl bir seydir butun yemeklerı muhteşemm özellıkle bu salatası cok lezzetlı oluyor tahınlı denememıstım.deneyecegım canım sevgiler cok öpüyorum.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hilalciğimde de görmüştüm şimdi sende eline sağlı Tümaycığım...

uğurböceği dedi ki...

patlicanlı olsunda her türlü yerim.(koyun etli hariç)denemeli diyorum ve tarifini alıyorum.ellerine saağlık.

Syhn dedi ki...

sanırım severim :D
ellerine sağlık

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık tümaycım.nefis birlezzet

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor.Mutlaka deniyeceğim Tümaycım

Ordanburdanhayattan dedi ki...

hmmm ben de isterim bundan, ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.