14 Aralık 2010 Salı

KURU PATLICAN DOLMASI



Bugün de merhaba:) Yani bu ne demek henüz doğum yapmadım:))) Artık gergin bekleyişim hat safhada olduğu için sürekli gülüyorum:) Ama sanki içimden bir ses artık yakın diyor:) Neyse gelelim asıl işimize:) Bugün çok severek yediğim bir yemeğin tarifini vermek istiyorum. Yardımcım Çimen'in alıp getirdiği kuru patlıcanlarla yaptığım kuru patlıcan dolması. Aslında iç harcı normal biber dolması gibi. Yapılışı da benzer. Sadece patlıcanlar kuru olduğu için ön işlemleri var o kadar. Çok çok lezzetli bir yemek.

Malzemeler;
  • 20 adet kuru patlıcan
  • 500 gram kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • Yarım demet ince doğranmış maydanoz
  • 2-3 yemek kaşığı riviera zeytinyağı
  • Tuz, karabiber, reyhan, nane


Yapılışı;
  • Önce kuru patlıcanları kaynamış su içerisine koyup yumuşayana kadar bekletin.
  • Yumuşadıktan sonra güzelce yıkayın.
  • İç harcını hazırlamak için yukarıda yazılı olan tüm malzemeyi yoğurma kabınıza koyup iyice yoğurun.
  • Patlıcanların içini doldurun ve birbirlerinin içine geçecek şekilde tencereye yerleştirin.



  • Hemen hemen üstlerine gelecek kadar salçalı yağlı suyu ekleyin. (Bu suyu bir yemek kaşığı domates salçası + su + bir miktar zeytinyağı şeklinde hazırlayın).
  • Üstüne bir yemek tabağı kapatıp orta ateşte kaynayana kadar pişirin.
  • Kaynadıktan sonra en kısık ateşe alıp (sanki buharda pişiyor gibi) pişirmeye devam edin.
  • Yanında yoğurt ile servis yapın.
Afiyet olsun...

15 yorum:

ebru dedi ki...

canım ellerine sağlık bende çok seviyorum kuru patlıcanı özellikle limon sıkarak yiyorum.

İnci Yemek dedi ki...

Sen hala oturuyormusun derler:))
son günlerini tesbih gibi sayan bir hamile için çok sinir bozucu
bir cümledir:))
sen bebişten bile sabırsız çıktın canım:))karnındaki hali her bakımdan iyidir ,doğumdan sonraki
meşakkatli günlere göre.ne güzel işte oturun sıcacık:))
bütün bu yazdıklarım şaka elbette,
şaka kaldıracak haldemisin bilmem:))
iyi bir günündesindir inşallah. neyse ki sonuna gelindi,allahın izni ile
sağlıkla bebeğini kucağına alırsın tatlım.
Çok severim kuru dolmayı ellerine emeğine sağlık canım nefis gözüküyorlar.çok öpüyorum..

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Fazla acele etme minik askin gelecek:) Ondan sonra hicbirsey eskisi gibi olmayacak. Bunu kotu anlamda demiyorum tabiki!! Ama bu gunlerin tadini cikar.

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor gerçekten Tümay'cığım,ellerine sağlık..

dokuzuncubulut dedi ki...

Sevgili Tümay dolmalar çok lezzetli görünüyor, geç tanışmış olmama rağmen çok severim kuru dolmayı.
En kısa zamanda müjdeli haberlerini alırız inşallah...
Sevgiler.

mandalincikmazi dedi ki...

Ellerine sağlık caqnım.
Bugünde gelmedi demek bebiş.
Hayırlısıyla sağsağlım haberlerini bekliyoruz canım..
Yayının durduğu an anlıcam ki geldi bizim yeğen :))
Sevgiler........

Tümay Öztürk dedi ki...

İnci ablacım çok güldüm yazını okurken alemsin:) Tabii ki şaka kaldırırım aşkolsun:) Haklısın ben bebişten sabırsız çıktım:) hayırlısı ile bekliyoruz bakalım:)

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bu pozitifliğe herşey su gibi, keyifle geçer umarım! bir yardımcının ismini çok sevdim Çimen! ne hoş ve sıradışı bir isim! iki dayanamam ben bu dolmaya, çok severim! ellerine sağlık - benim yerime de hüplet!

umutluhayat dedi ki...

canım hiç stress yapma,herşey çabucacık olup bitsin,mutlulukla al bebişi kucağına,gerçi ben doğumu beklemek nedir hiç yaşamadım,benim ufaklık 33.haftada pat diye geliverdi.ne olduğumuzu anlamadık.hiçbir hazırlığım tamamlanmadan,o daha zor .
dolmalar çok nefis,sarımsaklı yoğurtla enfes olur.

Sevil Şahin dedi ki...

hehehe valla çok cicisin seni seviyorum fıstığım merak etme simay bu hafta sonuna dek gelir bence artık dayanamıyordur :))
cimcimem ben bu dolmalara bayılırım biliyormusun ..
ellerine sağlık afiyet bal şifa olsun sana ve simay :))
kocaman ve sımsıcacık öperim seni

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

Canım benim ,tahmin ediyorum nasıl streslisindir şimdi:)doğurdum doğuracağım diye beklemek zor şey:)))uyu bol bol,enerji topla canım,heyecanla bekliyoruz inan hepimiz:)hayırlısıyla al bir an önce yavrunu inşallah.dolmalar nefisss,ellerine kollarına sağlık canım,sonra gelip bakacağım yorumu yayınlamadıysan doğuruyosun demektir:))))çok öpüyorum çooook:)

kalpkurabiye dedi ki...

Tümayım sadece sen mi hepimiz bekliyoruz heyecanla..
allahın izni le alacaksın miniği kucağına..
patiklerini, çoraplaını, tulumlarını giyecek heryeri mis gibi kokusu saracak..
allahıımmm beni de heveslendirdin heh:))
dolmalar da pek güzel.. artık otur be güzelimm..
son günleri rahat rahat geçir:)

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Tümay'cım sen hafta olarak benden önde gitsende aynı bekleyiş ve heyecan bende de var. Valla hakkımızda hayırlısı olsun kızlar erken gelir derler ama prenses çokmu nazlı olucak ne:) Ellerine sağlık cnm. güzel haberlerini bekliyorum sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Tümaycığım haydi artık sona gelindi hayırlı haberlerini ve kızımızı bekliyoruz. En sevdiğim dolmalardandır ve bende de yayın için sıra bekliyor. Süper görünüyor ellerine sağlık afiyetler olsun canım.

HUYSUZBALIK dedi ki...

Bayılırım kuru patlıcan dolmasına. Adana'ya her gittiğimde alırım oranın minik patlıcanlarının kurusundan. Ellrine sağlık. Doğum yaklaşmış sanırım sağlıkla kolaylıkla kavuşursun bebeğine inşallah. :) Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.