30 Eylül 2010 Perşembe

KAHVALTI SOFRASI


Aslında taa Ramazan ayı öncesi son haftasonu hazırladığım bir kahvaltı sofrasıydı. Eşimin ablası Antalya'dan gelmişti. Ben de herkesi kahvaltıya almıştım. Araya Ramazan ayı, Şeker Bayramı derken bayağı bir zaman girdi ve yayınlamak şimdi kısmet oldu:) Aslında çok fazla bir hazırlık yapamadım ama masamızdaki iki bıcırık (cadı Aylin ile prenses Selin - yeğenlerimiz) yediğimiz herşeye lezzet ve hepimize neşe kattı:)

Masamızdakiler;



Krep (sade)

Hellim Peyniri Kızarması

Malzemeler;
  • 1 paket hellim peyniri (Ben Yörsan kullandım)

Yapılışı;
  • Peynirleri dilimleyip bir gece önceden suya koyun. (biz çok tuzlu sevmediğimiz için mutlaka bu şekilde bir gün önceden bekletiyoruz)
  • Ertesi gün güzelce yıkayıp suyunu alın.
  • Yağsız teflon tavaya koyup önlü arkalı kızarana kadar orta ateşte kızartın.

Salçalı Sosis

Malzemeler;
  • 1 paket sosis
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 2 adet domates
  • 1 yemek kaşığı riviera zeytinyağı
  • Tuz
  • Karabiber

Yapılışı;
  • Tencereye sıvıyağınızı koyup kabuklarını soyup ufak ufak doğradığınız domatesleri ekleyin.
  • Birkaç dakika kavurduktan sonra salçaları ve halka halka doğradığınız sosisleri ilave edin.
  • Su az gelirse bir çay bardağı sıcak su ilave edip iyice pişirin.
  • Şişip piştikten sonra tuzunu ve karabiberini ekleyip servis yapın.

Haşlanmış Yumurta

Malzemeler;
  • 3 adet yumurta
  • Tuz
  • Karabiber

Yapılışı;
  • Yumurtaları derince bir sos kabının içine koyup üstlerine çıkacak kadar su koyun.
  • Orta ateşte yaklaşık 10 dakika kadar haşlayın.
  • Soyup dilimlediKten sonra isteğinize göre üzerine karabiber ve tuz serpip servis yapın.

Sucuk

Malzemeler;
  • 1 paket sucuk
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ

Yapılışı;
  • Sucukların dış kabuklarını soyup dilimleyin.
  • Tavaya yağınızı koyup sucukları ekleyin ve pişirin.
  • Bu işlemleri servisE yakın yapmanızda fayda var çünkü sucuk sıcak servis edilirse daha lezzetli oluyor ve yağı donmuyor.

Patlıcanlı Kol Böreği (Tarifini ilerleyen günlerde vereceğim)



Kayınvalidemin muhteşem Ispanaklı Peynirli Böreği (Bunu da ilerleyen günlerde vereceğim)

Kahvaltı sonrasına turta yapmıştım hatta üstünü evdeki tüm meyvelerle süslemiştim ama kahvaltı sonrası rehavetiyle fotoğrafını çekemeden bitti:) İlerleyen zamanlarda tekrar yapıp tarifini vereceğim:)
Bunların dışında masamızda standart kahvaltılıklarımız, Düzce'den gelen acıkamız, Ayvalık'tan gelen nefis bahçe domateslerimiz, biberlerimiz, reçellerimiz de vardı.


Oldum olası uzun süren kahvaltı masalarını ve yapılan sohbetleri severim. O günde çok çok çok keyifli bir gün geçirdik. Yukarıdaki tüm tariflerimi sevgili Fatoş'un kahvaltı etkinliğine gönderiyorum.




Afiyet olsun...

19 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hepsi birbirinden muhteşem, çok şık bir masa ellerinize sağlık.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Canım benim ne kadar renkli ve le
ziz bir masa ellerine sağlık öpüyorum.

umutluhayat dedi ki...

tümaycım şahane bir kahvaltı sofrası.benim kahvaltı sofralarına karşı bir zzaafım olduğundan gözlerim yuvalarından fırladı.Çok özenli ve şık ellerine sağlık

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bence de uzun uzun oturmak, sohbet sonra tatlı-kahve keyfi, muhabbet kahkaha, hele aile ile çok keyifli! Kış geldi artık zaten haftasonları illa ki evde geçer:) Elinize sağlık...

Esma Ercengiz dedi ki...

Kahvaltı en sevdiğim öğündür..
En çok kahvaltı masası hazırlamayı severim..
Senin masanın da çok zevkle hazırlandığı belli. Çok uyumlu ve leziz görünüyorlar..
Ellerine sağlık Tümaycım. Sevgiler..

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim bu ne masa böyle kız bugun oruçluyum valla baygınlşık geçircem :))
canım herşey süper olmuş bende bu masada olmak istedim hehehe
hele böreginden tatmak isterdim bir tanem sana şifa olsun
afiyet bal olsun ..

kek yapma konusunda tamam canım ne zaman gelelim :))
yapalım fırınında :))
öperim şekercim..

ceydabural dedi ki...

çok şık ve güzel bir sofra iştah açıcı :)

İnci Yemek dedi ki...

Muhteşem bir sofra olmuş tümayım ellerine emeğine sağlık tatlım:)
hepsi birbirinden nefis kahvaltılıklar .Patlıcanlı böreğinin tarifini bekliyorum:)
en kocamanından öptüm canım..

yemekbiraşk dedi ki...

canım daha ne olsun hepsi birbirinden güzel dediğin gii masanın enerjisi yeter
sevgiler..

ANNEMİNELİ dedi ki...

Canım,gerçekten çok güzel bir kahvaltı sofrası,bir ben yokum...Derler....Ellerine sağlık..Sevgilerrr..öptüm....

YeMeK vAkTi dedi ki...

Tümayımmmmmm sana kahvaltıya gelmek istiyorum bana zaman bildir lütfen...

Hande dedi ki...

böyle açken bufofrayı görmek iyi gelmedi, böreklerde çok gözüm kaldı :) ellerine sağlık canım.

Ballı Cimcime dedi ki...

Tümaycım nasıl muhteşem bu sofra böyle, her şey birbirinden leziz gözüküyor ellerine sağlık, her blogda bir kahvaltı sofrası yayınlandığını görünce eve nasıl gideceğimi şaşırıcam herhalde, karnım fena halde acıktı desem:))

Bu sofrada kim bulunmak istemez ki, hele tatlı bıcırıklarınız ortamı şenlendirirken daha bi güzel olmuştur, sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

cnmmm harıka bır masa ellerıne saglıkk

Fatoş Öztürk dedi ki...

Tümaycığım ellerine sağlık canım muhteşem bir masa hazırlamışsın.Ağzınızın tadı hiç bozulmasın inşallah.Tarifleri aldım teşekkür ederim yakında yayında olur.Sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Tümaycım harika bir kahvaltı sofrası olmuş hepsi birbirinden lezzetli duruyor. Ellerine sağlık canım.

evatolyesi dedi ki...

Böyle bir kahvaltı sofrasından kim kalkmak isterki:)
Akşama kadar biraz sohbet biraz yemek:)
Sevgilerimle

Zeynep'in Evi dedi ki...

bu masadan sonra gecenin bir vakti içimden kahvaltı yapmak geliyor:))ellerine sağlık canım..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Böyle enfes kahvaltı sofralarına bayılırım. İnsanın kalkası gelmez :)

Ellerine emeklerine sağlık canım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.