21 Nisan 2010 Çarşamba

EZOGELİN ÇORBASI


Sıra geldi Maç Keyfi Devam gecemizin tariflerine:) Bu ezogelin çorbasını Gülhan Kara hocamla beraber yapmıştık.

Malzemeler;
  • 1 adet orta boy kuru soğan
  • 1 çorba kaşığı dolusu un
  • 2 çorba kaşığı sıvıyağ
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 5 su bardağı su
  • 1 çay bardağı kırmızı mercimek
  • 1 çorba kaşığı dolusu ince bulgur
  • 2 çorba kaşığı kırık pirinç (önceden haşlanmış)
  • 1 tatlı kaşığı dolusu kuru nane
  • Tuz
  • Karabiber
  • Limon
Yapılışı;
  • Soğanı yemeklik doğrayıp sıvıyağ koyduğunuz tencerede yumuşayana kadar kavurun.
  • Un ekleyip hızla karıştırın ve az suda ezilmiş salçayı ekleyin.
  • Üzerine 5 bardak suyu ilave edin. Eklediğiniz su soğuk olacak.
  • Suyun hemen ardından yıkayıp süzdüğünüz mercimekleri ve bulgurları ekleyin.
  • Su kaynamaya başlayınca ocağı kısıp mercimekler dağılana kadar pişirin.
  • Ben bu noktada çorbayı bazen el blendırı ile çok değil sadece 1-2 dakika çırpıyorum. Daha pürüzsüz oluyor.
  • En son haşlanmış pirinci, tuzu, karabiberi ve kuru naneyi ilave edip arada bir karıştırın.
  • Kıvamını kontrol edin, gerekirse üzerine sıcak su ekleyin.
  • Tadını kontrol edip ocağı kapatın.
  • Limon ile beraber sıcak servis yapın.

Afiyet olsun...

5 yorum:

Unknown dedi ki...

mmmm nefis görünüyor benimde sevdigim bir lezletli corba ellerine saglik canim.

umutluhayat dedi ki...

bayılırım ezogeline ellerine sağlık canım belliki buda hakkını vererek yapılmış bir ezogelin çorbası.sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

tümaycım nefis olmuş ben çok severim hatta dün akşam içtim nefis ti nefis ellerin dert görmesin
maç masanda süper hersey en ince detayına dek süper olmuş
afiyet bal olsun
sevgiler

Hayalbemol dedi ki...

Yemeğe başlarken çorbanın vazgeçilmez olduğunu düşünen biri olarak, tarifinize gözgezdirdim :)

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bu corbayi bende cok seviyorum, özellikle soguk kis günlerinde harika oluyor. Corbanin kivamindan ve renginden ne kadar lezzetli oldugu anlasiliyor zaten. Bana da sadece ellerine saglik demek kaliyor.

Sevgilerimle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.