27 Nisan 2010 Salı

PATATESLİ GÜL BÖREĞİ


Börek yemeyi çok severim. Aslında dikkat ettim de ben birçok şeyi yemeyi çok seviyorum. Zaten tanıdığım birçok insan benim sürekli bu kadar yiyip de nasıl böyle kaldığımı anlamıyorlar:) Ben de:)

Çok pratik ve lezzetli bir tarif. Maç keyfi devam soframdan...

Malzemeler;
  • 2 adet yufka
  • 5 adet patates
  • Yarım demet maydanoz
  • 1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • Tuz
  • Karabiber

Islatmak için;
  • Yarım su bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ

Üzeri için;
  • 2 yumurtanın sarısı

Yapılışı;
  • Patatesleri haşlayın ve kabuklarını soyup bir kaba koyun.
  • Patates ezici ya da bir çatal yardımı ile iyice ezdikten sonra içine rendelenmiş kaşar peynirini, ince doğranmış maydanozu, tuz ve karabiberi ekleyip iyice karıştırın.
  • Birinci yufkayı masanın üzerine serin.
  • Yufkayı ıslatmak için gerekli malzemeleri bir kabın içine karıştırıp yufkaya sürün ve yufkayı dörde bölün.
  • Her bir çeyrek dilimin uzun kenarına iç harcınızdan koyup, kenarlarını kapatıp içe doğru sarın ve gül şeklinde kapatıp yağlanmış fırın tepsisine dizin.
  • Tüm yufka dilimlerine aynı işlemleri yaptıktan sonra böreklerin üzerine yumurta sarısını sürüp önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 25 dakika pişirin.
  • Sıcak ya da soğuk servis yapın.

Afiyet olsun...

3 yorum:

Kırmızı Papatya dedi ki...

Ellerine saglik,nefis gorunuyorlar..
herseyden yiyip formda kalmak guzel birsey,kendimden de biliyorum:)
masallah diyelim arkadasim nazara gelmeyelim:)
guzel tariflerin icin tesekkurler
sevgiler..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çünkü her çeşidi yiyorsun Tümaycığım.Banada yanı şeyi söylüyorlar. Kızımda incecik dal gibi ama yaptığım her şeyi keyifle yiyor. Ellerine sağlık Sevgiler.

ebru dedi ki...

ellerine sağlık patatesli böreklere bayılıyorum. Çok harika görünüyor...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.