18 Mayıs 2010 Salı

ASMA YAPRAĞINDA LİMON SOSLU MEZGİT


Bir kere bu tarifi kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum. Çünkü biz kursta yaptık ve ben hala yemek masaya geldiğinde, o asma yaprağını kestiğimizde içinden çıkan buhar ile etrafa yayılan kokuyu çok net hatırlıyorum. Tek kelime ile MUHTEŞEMDİ! İsterseniz yaprak olarak pazı ya da lahana da kullanabilir, içine mezgit yerine karides, somon ya da başka malzemeler koyarak da çeşitlendirebilirsiniz. Ben lafı daha fazla uzatmadan hemen tarife geçmek istiyorum:)


Malzemeler;
  • 1 adet Mezgit fileto (Iglo) (Bir porsiyon için)
  • 100 gram asma yaprağı
  • Yarım kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 adet limon dilimi
  • 1 adet domates dilimi
  • 1 adet defne yaprağı
  • Dereotu
Sos için;
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 100 gram krema
  • 2 çorba kaşığı limon suyu

Yapılışı;
  • Önce sıcak suda bir miktar haşladığımız asma yapraklarını tezgahın üstüne, aralarında hiç boşluk kalmayacak şekilde dizin. Ortasına malzeme koyup saracağımız için, yaprakların aralarında boşluk kalmamasında fayda var. (Asma yaprağını sadece aromasını vermesi için kullanıyoruz. O yüzden yaprakların çok yumuşak olması da gerekmiyor çünkü yenmeyecek).


  • Yaprağın ortasına sırası ile yarım ay şeklinde doğranmış yarım kuru soğanınızı, yine yarım ay dilimlenmiş domateslerinizi, ince doğranmış sarımsağı, 1-2 ufak defne yaprağını ve en üste de 2 adet yarım dilim limonu koyun.

  • Buzluktan çıkarıp 15 dakika soğuk suda beklettiğiniz mezgitlerden bir tanesini ve dereotunu malzemelerin üzerine koyun. Malzemeleri koyarken hepsini üst üste kule gibi yapmamaya özen gösterin çünkü en son kenarlarından kıvrılarak paketleneceği için zor olur.

  • Tuz, karabiber serpip, kapatmadan en son olarak da ufak bir küp bıçağın ucuyla tereyağını da koyup, yanlardan içe doğru kıvırarak paketleyin. Ters çevirin.

  • Bohçanın içine koyduğunuz malzemelerinizin miktarını damak tadına göre arttırabilir ya da azaltabilirsiniz.
  • Hazırladığınız bohçaları, yağ koyduğunuz tavada 30sn. kadar önü, 30 sn. kadar da arkası olacak şekilde kızartın. Bu aşamayı buharlı pişirici ile yapmak isterseniz de, tencerenizin buhar sepetine koyduğunuz mezgitlerinizi 5 dakika kadar haşlamanız yeterli.
  • Mezgitler tavada pişerken, bir çok yemeğinizde de kullanabileceğiniz limon sosunu hazırlayalım.
  • Kremayı ocağa koyup kaynatın.
  • Kaynadıktan sonra ocaktan alıp içine terayağını ilave edip karıştırarak erimesini sağlayın. Bu işlemi kremayı ocaktan aldıktan sonra yapın yoksa kesiliyor.

  • Yağ eridikten sonra içine limon suyunu ekleyin. Bu sosta oranlar 4'e birdir. Yani 200 gram kremaya 50 gram tereyağı koymak gerekir.
  • Pişen mezgitlerinizi servis tabağına alıp, bıçak yardımı ile kesip açın ve içine hazırladığınız limon sosundan 1-2 tatlı kaşığı ilave edin. Bu sosu kesinlikle diğer dolma ve sarma yemeklerinde de rahatlıkla kullanabilirsiniz.







Afiyet olsun...

12 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bayıldım bu tarife elinize sağlık.Kurs harikaymış.Çok öpüyorum.Sevgiler..

mandalincikmazi dedi ki...

Tam bir görsel ve lezzet şöleni olmuş
ellerine sağlık canım daha önce bir blogda görmüştüm bunu ama hatırlamıyorum yine böyle kursdandı...
Hiç yemedim ama nefis görnüyor lezzetli oluğu kesin...
Çok da güzel resimli anlatmışsın ellerine yüreğine sağlık.
Afiyetler olsun......

seda dedi ki...

Yeni gördüm sitenizi. Ama baligi cok severim bu sekilde hic denememistim. Denicem insallah. Ellerinize saglik. Sevgiler...

çeşnici Handan dedi ki...

Tümaycığım, görünüşü ve sunum harika olmuş.Ellerine sağlık.

umutluhayat dedi ki...

ellerine sğlık tümaycım muhteşem .aslında yemek kurslarına gitmeyi çok istiyorum,çok ilginç şeyler öğreniliyor ama oğlumun biraz büyümesi lazım.sevgiler

ebru dedi ki...

canım ellerine sağlık harika görünüyor. Yaprakların içinde balık. inş bir hafta sonu denemek nasip olur...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Tümay'cığım ellerine sağlık canım çok değişik olmus denemek lazım:)sevgiler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım benim ne güzel anlatmışsın. Emeğine sağlık.
Şimdi o asmanın ve içindeki balığın kokusu benimde burnuma geldi:)))
Çok öptüm canım

LEZZETİKRAM dedi ki...

ah ah bu lezzeti çok iyi biliyorum eşimin babaannesi yapardı rahmetli... süper olmuş canım süper eline sağlık

Tespih Taneleri... dedi ki...

Bayagi ilginc bir tarif ama bende baligi cok severim insallah bir gun deneyecegim. Ellerine saglik canim cok lezzetli gorunuyor.
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

Tümay hanım çok değişik tarifleriniz var,elinize sağlık.

Hayattan Azıcık dedi ki...

Gerçekten çok lezzetli duruyor mezgit yemez eşim ama fleto herhangi bir balıklada olur sanıyorum deneyceğim sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.