3 Mayıs 2010 Pazartesi

KEŞKÜL


Sütlü tatlıları genelde şerbetlilere göre daha çok tercih eden biri olarak en sevdiğim tatlılardan biridir keşkül. Hem yapması kolay hem yemesi:)

Malzemeler;
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 çorba kaşığı toz badem (ince çekilmiş)
  • 2 çorba kaşığı pirinç unu
  • 1 çorba kaşığı tepeleme nişasta (buğday ya da patates)
  • 1 çorba kaşığı hindistan cevizi

Üzeri için;
  • Toz Antep fıstığı, hindistan cevizi veya file badem, file fındık

Yapılışı;

  • Sütü tencereye koyun. Önce toz şeker, toz badem, pirinç unu ve nişastayı süte ilave edip çırparak tüm malzemelerin süte karışmasını sağlayın.
  • Tencereyi ocağa alıp sürekli karıştırarak pişirmeye başlayın.
  • Boza kıvamına gelmeye başlayınca hindistan cevizini ekleyip karıştırın ve koyulaştığı zaman servis kaselerine boşaltıp soğumaya bırakın.

Tarifim Gülhan Hocamdan...

Afiyet olsun...

15 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gerçek keşkül tadı için bana göre badem ve hindistan cevizi olmalı bu tarifte önce malzemeye baktım. Çok lezzetli olduğuna eminim. Sunum ve cuplar harika.Eline sağlık Tümaycığım. Herkese :))) yarasın çok öpüyorum sevgiler.

Chilek dedi ki...

Harika görünüyor,ellerinize sağlık:))

umutluhayat dedi ki...

tümaycım ellerine sağlık bende çok severim sütlü tatlıları.hele o havuz manzarsında ne de iyi gider.sevgiler

umutluhayat dedi ki...

tümaycım ellerine sağlık bende çok severim sütlü tatlıları.hele o havuz manzarsında ne de iyi gider.sevgiler

Mimosa Café dedi ki...

Tümaycım ben de çok sevindim tanıştığımıza! Ayrıca keşkül nefis olmuş kesinlikle ellerine sağlık. Yeniden görüşmek dileğiyle. Sevgiler.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

keşkül denince içine badem girmeli değilmi:))mükemmel görünüyor şifa olsun

Saglıklımutfak dedi ki...

Tümaycım eline sağlık. Keşkülü çok severim bende . sevgiler

ANNEMİNELİ dedi ki...

Keşkül'e bayılırım.Uzun zamandır yapmadım.Dondurma ile bayılırım.Ellerine sağlık.Sevgilerrr....

mandalincikmazi dedi ki...

Keşküle diyecek bir şey bulamıyorum her halinden nefis olduğu belli ellerine sağlık canım
ben kaselere takıldım ne kadar güzeller bayıldım güle güle her zaman iyi günlerde sağlıkla kullan.
Sevgiler

Syhn dedi ki...

tümaycım eline sağlık,
keşkülü böyle sseverim bende birde fıstık tozuda koyuyorlar ya onu sevmiyorum ağır oluyor.
sitende geziniyorum çok güzel tarifler var sonra seni getiriyorum gözümün önüne bu yemekleri yapıp nasıl böyle ince kalabilmişn merak ediyorum.

maşallah cnm ;)

Tümay dedi ki...

Minecim haklısın badem ve hindistan cevizi olmayan keşküle ben keşkül demem:)
Nihancım çok teşekkür ederim.
Bernacım çok saol. İş koşuşturmasının yorgunluğu ile eve gelince manzarayı falan unutuyor insan ama haklısın keyfini çıkarmak lazım:)
Ebrucum güzel yorumların için çok teşekkür ederim:)
Susamçörekotuna kesinlikle katılıyorum bademsiz olmaz:)
Hilalcim çok teşekkür ederim...
Zehracım çok doğrusun dondurma ile müthiş:) İşte damak tadı:)
Yıldızcım çok saol:) Kaselerim aslında (şeffaf cam olanlar hariç) kadeh:) Annemin zamanında çeyiz için aldığı Paşabahçenin çok özel el boyaması kadeh takımları. Çoğunlukla bu işler için kullansamda aslında kadehler:))Çok saol güzel yorumun için.
Seyhancım saol:) Aslında zaten çok yiyerek sanırım böyle kalıyorum. Bir de karadenizli olmanın verdiği bir hiperaktiflikte var sanırım:) Yakıyorum. Mesajın için çok saol canım.

ebru dedi ki...

ellerine sağlık canım kar beyazı gibi harika görünüyor keşküller bende bu hafta içinde deneyeceğim malum ufaklığa değişik ne tatlılar yapsam diye düşünüyorum.
Bana bıraktığın yorum içinde ayrıca teşekkürler....

yeşim dedi ki...

ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor...sütlü tatlılarda benim favorim...görüşmek üzere sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım tümay,
ellerine kollarına sağlık
nefis bir görüntü olmuş:))afiyet bal olsun size:)
öpüyorum canım

ebru dedi ki...

canım merhaba bu tarifi yapıp yayınladım seni de kaynak gösterdim bilgin olsun...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.