28 Mayıs 2010 Cuma

PATATES ÇORBASI


Yaz-kış sürekli tükettiğimiz sebzelerden biri olan patates, birçok minareli de bünyesinde barındırması özelliği ile de çok faydalıdır. (Azot, potasyum, fosfor, kalsiyum ve demir gibi). Benim de bir misafirim geleceği zaman sıklıkla yaptığım bir çorbadır. Ogün annemler yemeğe geleceği zaman da ne çorba yapsam diye düşünürken hemen et suyuna bir patates çorbası yapayım dedim. Çok beğenildi. Tabii ki bunu da tavsiye ederim:). Çok sevdiğim bir çorbadır.


Malzemeler;
  • 2 adet orta boy patates
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 5 su bardağı et suyu (ya da 2 adet et bulyon)
  • Tuz (Bulyon kullanmadıysanız)

Üstü için;
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • 1 çorba kaşığı margarin

Yapılışı;

  • Yemeklik doğradığınız soğanları sıvı yağ koyduğunuz çorba tencerenizde yumuşayıncaya kadar kavurun.
  • Üzerine unu ilave edip kokusu gidene kadar kavurmaya devam edin.
  • Tencereye et suyunu ya da 5 su bardağı normal su içinde eritilmiş 2 adet et bulyonu ilave edin.
  • İçine soyup küp küp doğradığınız patatesleri de ekleyip, yumuşayıncaya kadar kaynatın.
  • Patatesler yumuşadıktan sonra blendırdan geçirip pürüzsüz hale getirin ve içine süt ilave edin.
  • Bu şekilde de 10 dakika kadar daha kaynatıp, bulyonsuz yaptıysanız içine tuz ilave edin.
  • Ufak bir tavada margarini eritip hemen kırmızı biberi ilave edip ocağı kapatın.
  • Mevcut sıcaklıkla kırmızı biberleri karıştırarak yağa yedirin.
  • Çorbanın üzerine dökerek servis yapın.


Afiyet olsun...

11 yorum:

umutluhayat dedi ki...

hiç tatmadım ,güzel bir çorbaya benziyor,oğlum için deneyeceğim

Ordanburdanhayattan dedi ki...

hiç yapmadım ama patatesli herşey gibi lezzetli oldugundan hiç şüphem yok. ellerine sağlık

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Patatesin her şeyini çok severim. Ben süt yerine krema kullanıyorum. O da güzel bir lezzet katıyor.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Patatesi her türlü çok severim. Bu çorbaya da bayılırım. Ellerine sağlık.

LEZZETİKRAM dedi ki...

eline sağlık ,nasılda güzel olmuş :)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Tümay'cığım ellerine sağlık canım.benimde yatıgım ve severek yedıgım bır çorbadır.bana çorba olsunda zaten:)sevgiler canım:)

GÜLSÜM dedi ki...

ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Tümaycığım patates sandallarını yaptınmı diye bakmaya gelmiştim patates çorbasıyla yani çok sevdiğim bir çorbayla karşılaştım ellerine sağlık afiyet şifa olsun sevgiler

MAVİ TUTKU dedi ki...

Aa e ben bunuda yaparım.:)

Tümay Öztürk dedi ki...

Bernacım, Yasemincim; ewet gerçekte çok faydalı da bir çorba yazdığım gibi. Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.
Tijencim bir dahakini bende kreamlı yapacağım. Saol öneri için:)
Handancım çok saol.
Sedacım senin yaptıkların kadar olmasa da fena olmadı:)
Tülincim sen de bendensin. Çorbasız olmaz:)
Saol Gülsüm.
Aynur kesinlikle o patates sandallarını ek kısa sürede yapacağım ve de sana da haber vereceğim zaten:) İlgin için saol canım:)
Mesut Bey kesinlikle yaparsınız!

MAVİ TUTKU dedi ki...

Çok güzel şeyler var blogunuzda bu paylaşımlar için teşekkür etmek istiyorum.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.