31 Mayıs 2010 Pazartesi

ÇİLEK SOSLU YALANCI TAVUK GÖĞSÜ

Uzun süredir yalancı tavuk göğsü yapmamıştım. Hepimiz özlemiştik. Bir aralar o kadar çok yapıyordum ki herkes resmen sıkılmıştı artık:) Bu sefer üstüne malum mevsimi gereği de bir çilek sosu yapayım dedim. Bu sosu daha önce tarifini verdiğim vişne sosu gibi de yapabilirsiniz (daha yoğun oluyor) ya da aşağıda yazdığım şekli ile de yapabilirsiniz. Nerede kullanmak istediğinize göre seçebilirsiniz. Ama mutlaka yapın:)



Malzemeler;
  • 6 su bardağı süt
  • 150 gram margarin
  • 1 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilin
  • 1 yemek kaşığı nişasta
Çilek sosu için;
  • 1 kase ayıklanmış çilek
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
Yapılışı;
  • Orta boy bir tavada margarini eritip içine un ve nişastayı ekleyin.
  • Unun kokusu gidene kadar kavurun.
  • Tatlıyı yapacağınız tencereye sütü, şekeri, vanilini ve tavanızdaki malzemeyi ekleyin ve yoğun bir kıvam alıncaya kadar pişirin.
  • Tatlınız yoğunlaşınca ocaktan alıp blendırla yaklaşık 5 dakika pürüzsüz hale gelinceye kadar çırpın.
  • Servis yapacağınız kaplara dökün ve ılımaya bırakın.
  • Ayıklanmış çilekleri 3-4 parçaya bölüp üstüne pudra şekerini ekleyip blendırla iyice pürüzsüz olacak şekilde çırpın.
  • Tatlılarınızın üstüne dökerek servis yapın.
  • Ben evde kalan tüm çilekleri sos yapımına kullandığım için üstünü hindistan cevizi ve yaban mersini ile süsledim. Ama siz tabii ki çileklerle süsleseniz daha süper olur:)


Afiyet olsun...

14 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Tümaycım
nefis görünüyor ellerine sağlık canım ...
Her zaman ki gibi gözüm şu kaselerinde valla nazar değecek :))

Tümay dedi ki...

Yıldızcım saol canım benim:) Çok eski kaseler onlar aslında. Duysalar çok hoşlarına giderdi kaselerin eminim:)Kendine iyi bak...

Syhn dedi ki...

harika görünüyor!

lezzet sarayı dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

canım . öncelikle hayrolsun diyeyim:) bende bu akşam yapmayı planlıyordum .Eline sağlık :)

Sevil Şahin dedi ki...

canımne demek gel sana her zaman hazırlarım istediğin masa olsun sen ne zaman gelicen onu söyle bana yeter
canım benim tatlında tam bu havalara göre olmuş ellerine sağlık süpersin

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Ellerine sağlık, kup bardakları da pek şıkmış, renk uyumunu tamamlamış

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Tümay'cığım canımm harıka bır tatlı olmus tam mevvsımıne uygun.ellerıne sağlık canım.
aynı şablondan sıkıldım ılk kullandıgım şablona gerı döndum:)arada değişiklik ıyı oluyor.peynır helvasının peynırını sormussun.şablonu degıstırınce yazı rengı sıyah kalmıs malzemede o yuzden görunmuyordu zemin rengiyle aynı olunca yazı görunmez hale gelmıs bende bunu farketmemişttim..sen hatırlatınca düzelttim su an görünüyor canım.çok öpüyorumm en kısa zamanda görüşmek üzere sevgilerr Tümay'cığımm:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tümaycığım gönderdiğim yorum için teşekkür ederim. tatlı süper ama ben sunuma takıldım . Özellikle de kuplara ..çok öpüyorum bu arada yeni haberler var mı prens veya prensesten ben tırtıl diyemiyorum...Öpüyorum seni ...

umutluhayat dedi ki...

tümaycım ellerine sağlık muhteşem olmuş,en kısa zamanda yapacağım

lezzettabağı dedi ki...

Sevgili Tümay merhabalar, Bu iki rengin ahengine bayılıyorum.. tatdıylada zaten çok hafif ve nefis bir tatlı oluyor.. ellerine sağlık. bloğuna sevgilerimi bırakırken geörüşmek üzere diyorum..

seda dedi ki...

Al ye hemen. Dimi ya cok cekiciler ellerine saglik...
sevgiler

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhabalar,
Ayşe yaman'ın sponsorluğun da yaman etkinlikler çerçevisin de KREM ŞANTİLİ TATLILAR aktivasyonunu bu ay ben üstlendim. Krem şantili tüm tatlıları sayfamda paylaşabilirsiniz. Katılım tarihi 15 Mayıs-15 Haziran arası olacaktır. Sizde davetlimsiniz. Ayrıntılar için mutfaktayimm.blogspot.com adresim den bana ulaşabilirsiniz. Nefis tarif ve fotoğrafınızı bekliyorum...
Sevgiler...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Hmmm soğuk soğuk ne güzel olur.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.