17 Mayıs 2010 Pazartesi

SEAFOOD SALAD



Eweeett gelelim Iglo ile Pratik Lezzetler Kursu'nda yaptığımız lezzetlerden ilkine. Seafood Salad. O karidesleri nasıl yediğimizi, salatanın dibini nasıl sıyırdığımızı çok net hatırlıyorum:)

Malzemeler;
  • Yarım paket Iglo Gurme Karides
  • Yarım göbek salata
  • 1 adet salatalık
  • Kırmızı ve sarı birer adet renkli biber
  • 3 dal taze soğan
  • 1 adet domates
  • 1 adet kuru soğan
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 çay kaşığı kırmızı toz biber
  • Taze kekik
Sosu için;
  • Yarım çay bardağı limon suyu
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 diş sarımsak
  • Tuz
  • Beyaz biber
Yapılışı;
  • Öncelikle tüm salata malzemelerini ufak ufak zevkinize göre doğrayıp karıştırma kabına koyun. Salata malzemelerini istediğiniz şekilde arttırabilirsiniz. Ekleyeceğiniz marul, Akdeniz yeşillikleri gibi salata malzemelerini elinizde koparırsanız vitaminini de kaçırmamış olursunuz. Biz yaparken salatamızın içine bir avuç kadar Iglo Soya fasülyesi (önceden haşlayıp) ve Iglo bezelyede ekledik.


  • Malzemeleriniz karıştırma kabında beklerken bir yandan karideslerinizi hazırlayın. Karidesleri kaynamış suya atıp 1 dakika haşlayıp sonra zeytinyağı ve tereyeğı konulmuş tavaya koyun.
  • Yemeklik doğranmış soğan ve ufak ufak doğranmış sarımsak ile beraber sote edin.
  • Üzerine bir miktar taze kekik, kırmızı toz biber ekleyin.


  • Hazırlanan karidesleri de karıştırma kabına ekleyin.
  • Salata sosunu hazırlayın. Tüm sos malzemelerini blendırda iyice karıştırın.

Eğer balzamik sos hazırlayacaksanız;

  • 1 çay bardağı balzamik sirke
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • Tuz
  • Beyaz biber




Eğer salatanızı meyveli yapıyorsanız narenciye sosu da hazırlayabilirsiniz;

  • Zeytinyağı
  • Nar ekşisi
  • Portakal suyu

  • Dilediğiniz salata sosunu karıştırma kabına ilave edip tüm malzeme ile beraber iyice harmanlayın.
  • Servis tabağına alıp afiyetle yiyebilirsiniz. Gerçekten çok çok lezzetli bir salata. Kesinlikle tavisye ederim:)


Afiyet olsun...

14 yorum:

umutluhayat dedi ki...

biraz kabaca bir tabirolacak özür d,lerim tümaycım ama ağzımın suyu aktı.ellerinize sağlık sevgiler

İnci Yemek dedi ki...

Canım o güzel geceyi tekrar yaşadım çok güzel fotoğraflamış vede kaleme almışsın ellerine sağlık.Sen bolca notlar alıyordun ben sana güvenmiştim şimdi ben de defterime kopyalıyorum:))çok öptüm canım..

LEZZETİKRAM dedi ki...

salata harika fakat jumbo karidesler daha bir güzel gözüktüler gözüme :) elinize sağlık süper

Limonlu Kek dedi ki...

Tümaycığım öncelikle ödülün için çok teşekkür ediyorum canım, beni çok mutlu ettin. Salata ise anılarımı yeniden canlandırdı, şimdi yine orada olmak vardı ya, karşımızda yine koca bir kase salatamız olsaydı da doyasıya yeseydik :) Sevgiler canım...

Saglıklımutfak dedi ki...

ya bu kurslar gerçekten süper oluyor . salata muhteşem Tümaycım . afiyetler olsun

Mimosa Café dedi ki...

tümaycım salata harika olmuş gerçekten çok leziz görünüyor. öptüm canım.

Sevil Şahin dedi ki...

ellerinize sağlık canım afiyet bal olsun
sevgiler

MAVİ TUTKU dedi ki...

Of canım karides istedi::)

mandalincikmazi dedi ki...

Salata nefis görünüyor ellerine sağlık canım ne güzelmiş bu kurslar hoş vakit geçirip güzel paylaşımlarınız oluyor darısı başımıza ...

Tümay dedi ki...

Bernacım gerçekten bir de tadına baksan hep canın ister bir lezzet:)

Tabii ki İnci Ablacım. Yaz zaten öyle konuşmuştuk:) Çok öptüm seni:)

Sedacım gerçekten karidesler çok lezzetli. Üstelik piştikten sonra da küçülmüyorlar.

Neva ewet ya keşke şu anda önümüzde kocaman bir kase olsaydı yine:) Saniyesinde bitirirdim:)

Saol Hilalcim. Gerçekten bu tip organizasyonlar kaynaşma açısından da çok önemli oluyor ki ilkini ben sizin organizasyonunuzla tatmıştım:)

Ebrucum çok teşekkür ederim. Tavsiye ederim:)

Sevilcim walla hem de ne bal oldu ne bal:)

Mesut Bey kesinlikle aynı fikirdeyim. Benim bile her baktığımda canım istiyor:)

Ewet haklısın Yıldızcım. İnşallah seninle de bir gün karşılaşma şansımız olur.

bademcicegi.com dedi ki...

tümaycıgım merhabalar:)) canım nasılsın iyimisin? sayfamı ziyaret etmişin cok mutlu oldum cok saol her zaman beklerim.bahara merhaba etkinligindeki kavanoz hediyemi begendigine cok sevindim bir tarif yazar blogerini mutfak eşyası daha çok mutlu eder diye düşündüm:)))bende mutfak eşyası hastalıgı oldugu için öyle düşündüm:))))) iyi günlerde kullan canım benden ufak bir hatıra. bu arada tariflerin çok güzel bayıldım hele salata :)) emegine saglık tanıştıgımızada cok memnun oldum inş yine karşılaşırız:)) öpüyorum canımm

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
bu karidesli salata icin sadece "bastan cikarici" diyebiliyorum:))

Birde siyirdiniz haaa, valla hic olmadi bu ayrintiyi yazman bizler icin, neyse sizlerin ellerine saglik ve afiyetler olsun diyorum.

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Karidese bayılırım ellerinize sağlık diğer katılımcıların postlarında da gördüm güzel bir etkinlik plmuş sevgiler

Unknown dedi ki...

Karidese bayılırım ellerinize sağlık diğer katılımcıların postlarında da gördüm güzel bir etkinlik plmuş sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.