10 Mayıs 2010 Pazartesi

PEYNİRLİ PATATESLER


Bir kahvaltılık tarifi daha... Canım kayınvalidemden (aslında kayınvalide demeyi de çok sevmiyorum) canım annem demek istiyorum:) Canım annemden öğrendiğim ve de en çok O yapınca sevdiğim hafif bir kahvaltılık. Fotoğrafı çekerken üstündeki kaşar peynirler tam erimeden çektim ki net anlaşılsın diye. Ama aslında sofraya kaşarları da erimiş halde koymak gerekiyor. Çok kolay, hızlı ve pratif bir tarif:)

Malzemeler;
  • 3 adet orta boy patates
  • Yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • Tuz
  • Pul biber
Yapılışı;
  • Patatesleri yuvarlak ince dilimler halinde dilimleyin.
  • Genişçe bir tavaya dizin ve sadece biraz üstlerine çıkacak kadar su ilave edin.
  • Patatesler yumuşayıp suyu çekene kadar haşlayın. Zaten az suda haşladığınız ve patateslerde ince dilimlenmiş olduğu için çabuk haşlanıyor.
  • Delikli kepçe ile kaldı ise suyunu süzerek patateslerinizi servis tabağınıza alın. Tuz serpin.
  • Patatesler soğumadan üstüne rendelenmiş kaşar peynirini serpiştirin. Peynirler bu şekilde hemen eriyor.
  • İsterseniz en üste biraz pul biber de ekleyerek servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun...

9 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tümaycığım ellerinize sağlık .Hiç denemediğim duymadığım ama çok ta pratik bir tarif. Seninde anneler günün kutlu olsun:))))Çokta geçmiş olsun. Kendine dikkat et çok öpüyorum.Sevgiler.

Saglıklımutfak dedi ki...

Tümaycım . güzel yorumuna teşekkür ederim:) umarım her şey yolundadır. sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canim,
kahvaltilik harika bir lezzet daha, ellerine saglik diyorum.

Sevgiler

lezzet sarayı dedi ki...

çok basit ve çok leziz olduğundan emin olduğum bir tarif en kısa zamanda bende denemek istiyorum anneninde ellerine sağlık canım

umutluhayat dedi ki...

ne kadar güzel ve pratik bir tarif.annenizin ellerine sağlık sizlerede afiyet olsun.sevgler

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım gerçekten de nefis ve bir o kadar da pratik bir tarif.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım tümay,
ellerine sağlık
nefiss görünüyor
öpüyorum canım

Ordanburdanhayattan dedi ki...

zaten patates ve peynirin birleşimi her zaman başarılıdır bence. ellerinize sağlık

susamcorekotuFeriha dedi ki...

ANNECİĞİNE VE SANA TEŞEKKÜR EDERİM HARİKA OLMUŞ ÜSTTEKİ VİŞNELİ PASTADA MÜKEMMEL OLMUŞ AMA BAKAMADIM BİLE DİYETİM HALA BİTMEDİ:(( YASAKLIYIM YANİ,
SİZE ŞİFA OLSUN SEVGİLER

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.