7 Mayıs 2010 Cuma

DOMATESLİ KIZARMIŞ EKMEKLER


Hemen hemen her cumartesi sabahı eşime, o işe gitmeden önce kahvaltı için yaptığım pratik ve mis gibi bir lezzettir. Hem kıtır kıtır ekmek yenir hem de üstündeki sos şahanedir:) Zaten hep derim kaşar peyniri bir tarife girince durum toparlanır:)

Malzemeler;
  • 4 dilim kepek ekmeği (ya da istediğiniz başka bir çeşit ekmek de olabilir tabii ki)
  • 2 adet sivri biber
  • 4 adet orta boy domates
  • Yarım su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
  • 1 yemek kaşığı sıvıyağ
  • Tuz
  • Karabiber

Yapılışı;

  • Sıvıyağınızı koyduğunuz tavaya küçük küçük doğradığınız sivri biberleri koyup yumuşayıncaya kadar karıştırarak pişirin. (Yaklaşık 5 dakika kadar)
  • İçine kabukları soyulmuş ve küp küp doğranmış domatesleri ilave edip suyunu çekene kadar kavurun.
  • Tuzunu, karabiberini ekleyin.
  • Sos haline gelince harcınızı yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizdiğiniz ekmeklerin üzerine paylaştırın.
  • Üstlerini rendelenmiş kaşar peynir ile kaplayın.
  • 180 derecede ısıtılmış fırında kaşar peynirlerin üzeri kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun...

8 yorum:

ebru dedi ki...

harika görünüyorlar. yani diyet yapan bir insana bu haksızlık yapılmazkiiii.
bunlardan istiyorum beeeennnnn.

Kesinlikle deneyeceğim birpazar kahvaltımızda.

mandalincikmazi dedi ki...

Hımmmm
çok nefis görünüyorlar ellerine sağlık afiyetler olsun öğleden sonra çaylada iyi gider bu ekmekler:))

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Tümaycığım harikasın nefis bir tarif. Sosun içine birkaç dal taze soğan bir iki tutam kekik iyi olurmu diye düşündüm .Hafta sonu denemek isterim. Kaşar peyniri fırında da olunca nefis olur. Çok öpüyorum..

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuşlar. Ellerine sağlık.

Ordanburdanhayattan dedi ki...

sanırım yarın sabah bunları yapıcam ben de:)) bayılırım böyle pratik lezzetlere. ellerine sağlık

Pecados da mesa dedi ki...

Merhaba;
Hummmmmm delicia1
BRAZIL!!!

Syhn dedi ki...

enfes!!
bende bayılırım ama bu şekilde denememiştm demekki denemeliyim!

Tümay dedi ki...

Haftasonu rahatsızlandığım için hiç maillerime bakamadım. Sayfamı bile açamadım. Kusura bakmayın anca geri dönebiliyorum herkese...

Ebrucum diyet bozmaz bu:) Bana güven:)Bir yap sonra hep isteyeceksin:)
Yıldızcım kesinlikle çayın yanına da hele de aniden bir misafir geldiğinde de hemen yapılabilecek çok lezzetli ekmekler bunlar:)
Minecim profesyonellik budur diyorum. hemen içine taze soğan ve kekikle gerçekten lezzetini arttırdın işte bu mutfak yeteneği:) Bunu da ben deneyeceğim bir gün:)
Handancım çok teşekkür ederim:)
Yasemincim mutlaka dene derim. Resimler belki çok albenili değil ama lezzeti tam tersi inan:)
Guapa Maria:) Mushos gracias:) Estoy muy contento por hablar con migo. Jo hablo un poco de enpanol entonces muchos gracias for tus comentarios:) hasta luego...
Seyhancım tavsiye ederim kesin:) Şimdiden afiyet olsun...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Hosted by Blogger.Designed by Afet Ergüfor onlyTümayın Mutfağı ©2010 All rights reserved.